zondag 8 juni 2014

RTL Late Night - het leven van Thé Lau

RTL4, 05-jun-2014



In een speciale uitzending van RTL Late Night werd gisteravond een ode gebracht aan Thé Lau, zanger van The Scene en ongeneeslijk ziek. Hij zong in de uitzending met Barry Hay, Tom Barman, Pascal Jakobsen van Bløf, Jacqueline Govaert en Lange Frans. Thé Lau was geroerd en zei zich ‘als een kind met een zak verse knikkers’ te voelen.

RTL Late Night wijdde de hele uitzending aan Thé Lau live vanaf het Leidseplein in Amsterdam. De zanger van The Scene kreeg enkele maanden geleden te horen dat zijn longkanker niet te genezen was. In een interview met Jan Vollaard zei Lau in april in NRC Handelsblad:

“Mijn opa overleed aan keelkanker toen hij 48 was. Ik wist dat ik in de gevarenzone zat. Maar ik heb geen geduld met mensen die me iets verwijten. De een krijgt het, de ander niet. Ik heb nooit gedacht: waarom ik? Aan zelfbeklag doe ik niet. Dat is alleen maar destructief.”
Op 3 april zat Thé Lau ook al bij RTL Late Night om over zijn ziekte te vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten